Jeg er stadig ikke faldet i! Dvs. jeg er ikke fraveget mit wip wrestling mål og har ikke startet nye projekter. Man kan nu også sige, at med det antal igangværende projekter, der var udgangspunktet, så var der også ganske rig mulighed for variation indenfor wip wrestlingens rammer. Nå, men jeg er altså ikke plumpet i startitis endnu (har en mistanke om, at det måske vil ske, når maj måned begynder), men der har været flere fristende projekter, som næsten har knækket min viljestyrke (når udgangspunket er en rygrad som en regnorm, så er der heller ikke så meget at bekæmpe).

I have still not succumbed to temptation. That is to say, I have not yet deviated from my wip wrestling goal and started a new project. A wry comment might be that with the starting number of wips in this case there should be ample opportunity for variation in my knitting even though I only keep to existing projects. Well, still I haven’t caved in and cast on (sometimes I have a feeling that a nasty case of startitis is waiting for me in May), but there have been several close calls.

Først (og værst – pÃ¥ den gode mÃ¥de) er Biler af Hanne Thorsen. Jeg havde løbepas fra familien og havde en vidunderlig strikkeaften hos Bette Design, hvor bÃ¥de garn og opskrift til de nævnte køretøjer kom med hjem. Det ligefrem kribler i fingrene for at komme i gang, og for at holde migselv fra opstart lige her og nu, har jeg forsøgt mig med at “love” den som præmie til mig selv, nÃ¥r april er omme.

The first and worst case is Biler (=Cars) by Hanne Thorsen. I had a free-from-family-go-to-knit-night pass and used it for a wondeful evening at Bette Design. Both pattern and yarn for the mentioned vehicles came with me home. It is almost painful not to begin knitting it right now, but to keep me from casting on asap I have tried a tactic involving having “promised” the project as a reward for when April is over.

 

Dernæst var der et lidt for godt udsalg pÃ¥ Lucca… i lige min røde farve. Selvom jeg ikke helt har bestemt, hvad det skal være (mÃ¥ske en FLS, mÃ¥ske et lille sofa-hygge-tæppe, mÃ¥ske…) sÃ¥ har jeg forfærdelig lyst til at slÃ¥ op og strikke med det. Men det gør jeg ikke (endnu)! I det mindste ikke før jeg har bestemt, hvad det skal være)

There was also a rather good (too good!) sale on Lucca… in just my shade of red. Though I haven’t actually decided what it is to be (maybe a FLS, maybe a little lapghan, maybe…) I still have a terrible urge to cast on and knit with it. But I won’t (yet)! At least not until I have decided what to make!