Endelig er jeg klar med opskriften på den lille Verdandi trøje. Det er mit første forsøg udi design af en børnetrøje. Jeg blev færdig med den første version tilbage i januar 2009. Derefter var der en del rettelser (babyer har blandt andet ikke skuldre som rugbyspillere), og så skulle alle størrelserne jo bare teststrikkes. Mine søde teststrikkere Feliciah og Angela var hurtige og dygtige, men jeg fik ikke startet min egen version førend dette forår. Nu har jeg så til gengæld fornøjelsen af at udgive den første opskrift, hvor jeg har brugt mit nye logo.

I’m finally ready with the pattern for the littel Verdandi cardigan. It is my first attempt at designing a baby cardigan. I finished the first version back in January 2009. Afterwards there was several changes to make in the pattern (among other things the fact that babies normally don’t have shoulders like rugby players), and then I needed to have all the sizes tested. My sweet test knitters Feliciah and Angela were both quick and good, but I didn’t manage to start my own version until this spring. On the other hand, I now have the pleasure of releasing a pattern using the new look and logo for the first time.

Mønster/Pattern: Verdandi (Ravelry link)

Verdandi (udtales værende ) er en lille baby- og børnecardigan med store snoninger på forstykker og ærmer. Verdandi er den anden af de tre norner, der spinder de dødeliges skæbnetråde i den nordiskemytologi. Hendes navnbetyder nuet , og børn lever, om nogen, i nuet.

Verdandi is a little baby and children’s cardigan with bold cables on the fronts and down the sleeves.Verdandi is the second of the tree norns that spin the fates of the mortals in the old Nordic mythology. Her name means being or now andchildren, if anyone, live in the now.

Størrelser/Sizes: ½ (1) 2 år / ½ (1) 2 years

Garn/Yarn: 100 (110) 150 g strømpegarn, som for eksempel Arwetta / 100 (110) 150 g sock yarn, for example Arwetta

Pinde/Needles: 3mm

Sprog/Languages: Engelsk og Dansk (tilgængelige fra samme link) / English and Danish (both available from the links)

Pris/Price: 35 Dkkr